[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W nagłówku obrazka można umieścić podgląd obrazka w postaci wektorowej lubmapy bitowej.Podgląd ten jest używany jako miniatura obrazka w oknie podglądupodczas otwierania lub importowania obrazka.Można wybrać pomiędzy formatemwektorowym (WMF) a mapą bitową (TIFF) dla podglądu w czasie eksportowaniaobrazka.Możliwe jest także określenie głębi kolorów oraz rozdzielczości obrazka.Zmiana rozdzielczości na większą powoduje wzrost ilości pamięci potrzebnej dozaładowania obrazka oraz wydłuża proces ładowania.ObcinanieObrazek można wykadrować podczas eksportowania go w formacie EPS.Gdy plik w formacie EPS będzie używany w innej aplikacji, możliwe będziewyświetlenie lub wydrukowanie części tego pliku ograniczonego ścieżką lubmaską.W pliku o formacie EPS można zapisać zawartość obszaru ograniczonego690 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 16 maską, aktywnej ścieżki lub jednej ze ścieżek znajdującej się na liście ostatnioużywanych ścieżek, jak również całkowicie usunąć część obrazka znajdującą sięna zewnątrz maski lub ścieżki.Eksportowanie obrazka do pliku w formacie EPSOkno dialogowe Eksport do formatu EPS pozwala określić nagłówek obrazkaoraz opcje dotyczące obcinania dla obrazka przed eksportowaniem go w formacieEPS.To okno dialogowe jest wyświetlane automatycznie podczas eksportowaniaobrazka do formatu EPS.Aby eksportować obrazek do pliku w formacie EPS:1 Otwórz plik, który chcesz wyeksportować.2 Z menu Plik wybierz polecenie Eksportuj.3 Wybierz pozycję  EPS - Encapsulated PostScript z listy  Pliki typu.4 Wpisz nazwę pliku w polu  Nazwa pliku.Do wpisanej nazwy pliku zostanie automatycznie dodane rozszerzeniezwiązane z wybranym formatem pliku.5 Naciśnij przycisk  Zapisz.Aby określić nagłówek obrazka dla pliku w formacie EPS:1 Wykonaj czynności od 1 do 5 z procedury  Aby eksportować obrazek do plikuw formacie EPS.2 Przejdz do grupy opcji  Nagłówek obrazka.3 Wybierz dowolne z poniższych opcji: Dołącz miniaturę  umożliwia dołączenie do nagłówka pliku podgląduobrazka w formie mapy bitowej lub wektorowej. Format  pozwala wybrać pomiędzy formatem wektorowym (WMF)a mapą bitową (TIFF) dla podglądu. Typ  pozwala wybrać głębię kolorów podglądu zapisywanego w pliku. Rozdzielczość  pozwala określić rozdzielczość podglądu zapisywanegow pliku.Aby określić opcje dotyczące obcinania dla pliku w formacie EPS:1 Wykonaj czynności od 1 do 5 z procedury  Aby eksportować obrazek do plikuw formacie EPS.Importowanie, eksportowanie oraz łączenie i osadzanie obiektów (OLE) 691 2 Wybierz odpowiednie z poniższych opcji: Obetnij do  umożliwia wyświetlanie lub drukowanie części aktywnegopliku ograniczonego ścieżką lub maską, gdy plik.EPS jest używany w innejaplikacji. Maska  umożliwia zapisanie zawartości obszaru ograniczonego maskąw pliku.EPS. Zcieżka  umożliwia zapisanie zawartości aktywnej ścieżki lub jednej ześcieżek znajdującej się na liście ostatnio używanych ścieżek. Odrzuć elementy obrazka spoza obszaru obcinania  umożliwiacałkowite usunięcie części obrazka znajdującej się na zewnątrz maski lubścieżki.Aączenie i osadzanie obiektów (OLE)Mechanizm OLE jest sposobem wymiany informacji między aplikacjami.Umożliwia on tworzenie obiektów (np.rysunków, wykresów lub tekstu) w jednejaplikacji, a następnie umieszczanie ich w innych aplikacjach.Po dwukrotnymkliknięciu takiego obiektu uruchamiana jest aplikacja, w której został onutworzony i obiekt można wówczas edytować.Na przykład możliwe jestutworzenie obrazka w programie Corel PHOTO-PAINT i umieszczenie go w innejaplikacji, obsługującej mechanizm OLE.Po dwukrotnym kliknięciu tego obiektuzostanie uruchomiony program Corel PHOTO-PAINT, umożliwiając jego edycję.Obiekty umieszczone w aplikacjach używających mechanizmu OLE nazywane sąobiektami OLE.Aby można było korzystać z mechanizmu OLE, zarówno aplikacja, w którejutworzono obiekt OLE, jak i aplikacja, w której obiekt ten ma zostaćumieszczony, muszą go obsługiwać.Corel PHOTO-PAINT obsługuje mechanizmOLE, ale jedynie jako serwer.Różnica pomiędzy aplikacjami typu serwera aplikacjami typu klient jest wyjaśniona poniżej.Aplikacje typu serwer i klientW czasie pracy z OLE używane są dwa rodzaje aplikacji: typu serwer i typu klient.Aplikacja typu serwer jest używana do tworzenia i edycji obiektu OLE(np.obrazka, czy wykresu).Obiekt OLE po utworzeniu umieszczany jestw aplikacji typu klient.Na przykład jeśli utworzono obrazek w programieCorel PHOTO-PAINT i umieszczono go w programie CorelDRAW za pomocąmechanizmu OLE, wówczas program Corel PHOTO-PAINT pełni rolę aplikacjitypu serwer, a program CorelDRAW  aplikacji typu klient.Wiele aplikacji, w tymprogram CorelDRAW, może pracować jednocześnie w trybie klienta i serweraOLE.Program Corel PHOTO-PAINT może pełnić funkcję wyłącznie aplikacji typuserwer.Jeśli nie wiadomo, czy dana aplikacja potrafi pracować jako serwer lubklient, należy zapoznać się z jej dokumentacją.692 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 16 Aączenie i osadzanieObiekty OLE mogą być łączone lub osadzane w aplikacjach typu klient.Aączonyobiekt OLE to cały plik lub jego część, utrzymująca łącze do pliku zródłowego poumieszczeniu jej w aplikacji typu klient.Sposób, w jaki łączony obiekt OLE jestwyświetlany w aplikacji typu klient zależy od informacji zapisanej w tymzewnętrznym pliku zródłowym.Zmiana i zapisanie pliku zródłowego w programieCorel PHOTO-PAINT powoduje odpowiednie uaktualnienie łączonego obiektuOLE.Osadzone obiekty OLE całkowicie mieszczą się w pliku aplikacji i nie sąpołączone z żadnym zewnętrznym plikiem zródłowym.Aby edytować obiekt OLE, należy go kliknąć dwukrotnie.Dla łączonego obiektuOLE program Corel PHOTO-PAINT zostanie uruchomiony niezależnie odaplikacji typu klient.Osadzony obiekt OLE będzie mógł być edytowany  namiejscu , co oznacza, że elementy sterujące programu Corel PHOTO-PAINTzostaną wyświetlone w aplikacji typu klient.SchowekSchowek jest to obszar przeznaczony do tymczasowego przechowywaniainformacji.Obiekty z programu Corel PHOTO-PAINT można przenosić lubkopiować do schowka, a następnie wklejać je do aplikacji typu klient.Obiekty testają się obiektami OLE.W przypadku zwykłego skopiowania i wklejenia obiektu,będzie on osadzonym obiektem OLE.Aby przy użyciu schowka utworzyć łączonyobiekt OLE, należy użyć polecenia Wklej specjalnie w aplikacji typu klient.Obiekt wklejany przy użyciu schowka nie zawsze stanie się obiektem OLE.Przeciąganie i upuszczaniePrzeciąganie i upuszczanie jest najprostszą metodą tworzenia obiektów OLE.Zaznaczenie obiektu za pomocą myszy w programie Corel PHOTO-PAINTi przeciągnięcie go do aplikacji typu klient spowoduje automatyczne utworzenieobiektu OLE.Zwykłe przeciąganie i upuszczanie tworzy osadzone obiekty OLE.Jeżeli w czasie trwania przeciągania i upuszczania będą wciśnięte klawisze CTRLi SHIFT, przeciągany obiekt stanie się łączonym obiektem OLE.Aączenie (OLE)Aączenie jest jednym z dwóch sposobów umieszczania obiektów OLEw aplikacjach typu klient.Drugim sposobem jest osadzanie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rozszczep.opx.pl
  •